.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
عدم ارسال لایحه بودجه در مهلت قانونی

براساس آیین نامه اساسنامه داخلی مجلس، لوایح بودجه سنواتی باید تا 15 آذر هر سال به مجلس ارایه شود. علیرغم پایان مهلت قانونی دولت، هنوز این لایحه به مجلس نرسیده است.

حسین سبحانی‌نیا عضو هیات رییسه مجلس در گفت‌وگو با ايلنا، با اعلام این خبر افزود: از آنجا که جلسات هیات رییسه مجلس روزهای یکشنبه برگزار می‌شد، به دلیل تعطیلات این هفته، جلسه هیات رییسه برگزار نشده و هنوز در این‌باره هیچ تصمیم گیری‌اي نشده است.
وی با اشاره به اینکه احتمالا فردا هیات رییسه مجلس تشکیل جلسه خواهد داد، یادآور شد: در این جلسه تصمیم گیری می کنیم که چطور از دولت بخواهیم هرچه سریعتر لایحه بودجه 89 را به مجلس بفرستد.
سبحانی‌نیا از نامه هفته گذشته لاریجانی به احمدی‌نژاد خبر داد که طی آن از رییس‌جمهور خواسته شده بود در تاریخ مقرر این لایحه به مجلس ارسال کند.
عضو هیات رییسه مجلس با بیان اینکه هنوز پاسخی از سوی دولت به این نامه داده نشده است، ادامه داد: البته ممکن است نامه‌ای به شخص رییس‌مجلس داده باشند که بنده از آن بی‌اطلاع باشم.
وی از زمانبندی تدوین شده در آیین‌نامه داخلی مجلس برای بررسی لایحه بودجه سخن گفت و افزود: هر چه دولت دیرتر این لایحه را به مجلس بفرستد، فرصت مجلس و نمایندگان برای بررسی این لایحه کمتر خواهد بود.
نماینده نیشابور با اشاره به اینکه دولت هنوز لایحه برنامه پنجم را با هم به مجلس نفرستاده است، خاطرنشان کرد: از آنجا که بودجه 89 ارتباط مستقیمی با برنامه پنجم دارد، باید هر چه سریعتر این دو لایحه به مجلس ارایه شود.
سبحانی‌نیا در پاسخ به اینکه چطور پیش از تصویب قانون برنامه پنجم، می‌توان لایحه بودجه 89 را براساس آن تصویب کرد؟، ‌اظهار داشت: هیات رییسه مجلس باید در این زمینه چاره اندیشی کند و ببیند چطور می‌توان این مساله را حل کرد. علت تاکید مجلس بر سرعت ارایه این لوایح نیز همین بوده که دچارمخمصه در مجلس نشویم.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.054 seconds.